De intentie

Tijdens de overgang van de gulden naar de euro werden ook golfballen te duur verkocht en mede door de komst van internet werden steeds meer golfshops op golfbanen gesloten waardoor er geen golfballen e.d. meer gekocht konden worden op de golfbaan terwijl golf uiteraard niet gespeeld kan worden zonder golfballen. De bedoeling was dus om toch golfballen te verkopen op golfbanen tegen een zeer scherpe prijs zonder dat er een winkel en/of personeel nodig zou zijn.

De aanpak

De oplossing was heel eenvoudig: golfballen verkopen middels een vending machine die “hufterproof” en mechanisch is. Na ruim een halfjaar onderzoek naar de juiste product mogelijkheden, ontwerpen en ontwikkelen hadden we uiteindelijk een fantastische golfballenmachine. Deze was in de vorm van een golfbal op een tee, van hoogwaardig kunststof en volledig mechanisch waardoor we deze machines konden plaatsen op iedere gewenste hole waar dan ook in Nederland. Het probleem wat betreft de te dure ballen, losten we op door advertenties te plaatsen op de ballen. Hierdoor waren onze inkomsten gegarandeerd en konden we geheel kosteloos de machines en de ballen beschikbaar stellen aan de golfbanen die op haar beurt de ballen goedkoop konden aanbieden middels de machines.

Het resultaat

Nu na ruim drie jaar zijn er slechts 9 machines, waarvan er 3 moeten worden teruggehaald, in Nederland geplaatst. Verder staan er 10 in Spanje en zijn er nog 20 aan het wachten op een plaatsing. De advertenties krijgen we niet verkocht. En we hebben we een enorme voorraad golfballen waar we een merk aan gekoppeld hebben, Dutch & Orange, dit merk hebben we uitgebreid met diverse golf accessoires en loopt gigantisch. De golfballen verkopen we voornamelijk met bedrijfslogo’s via internet en met de accessoires zijn we hard op weg 35 winkels te bevoorraden voor komend seizoen.

De lessen

We dachten een gat in de markt te hebben gevonden met een product wat wel bestaat maar de toepassing nog niet. Achteraf hadden we ons beter moeten afvragen of we echt wel de eerste en de enige waren die deze toepassing hadden bedacht. Kortom, als het zo simpel is en niemand doet het zal daar echt wel een reden voor zijn.

Auteur: W.J. van der Velden

LAAT COMMENTAAR ACTER

ANDERE BRILJANTE MISLUKKINGEN

Vincent van Gogh een briljante mislukking?

februari 2nd, 2012|Reacties uitgeschakeld voor Vincent van Gogh een briljante mislukking?

De mislukking Het is wellicht zeer gewaagd om een begaafd schilder als Vincent van Gogh een plek te geven in het Instituut voor Briljante mislukkingen…Tijdens zijn leven werd de impressionistische schilder Vincent van Gogh [...]

Snelwegfeestje

februari 19th, 2014|Reacties uitgeschakeld voor Snelwegfeestje

De intentie Een verjaardagsfeestje van zoon Louis (8) te vieren. Met 11 kinderen en twee auto's naar een buitenspeelplaats alwaar ieder een een katapult ging maken (en gebruiken...) De aanpak Voor vrijdagmiddag een feestje [...]

Geen onderbouwing voor nieuwe behandeling van ADHD

juni 6th, 2017|Reacties uitgeschakeld voor Geen onderbouwing voor nieuwe behandeling van ADHD

De intentie In 2012 begon ik aan een promotieonderzoek getiteld: Food supplement treatment with nicotinamide in children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder. Het doel van het onderzoek was om te achterhalen of een [...]

Waarom mislukken een optie is…

Neem contact op voor een workshop of lezing

STUUR EEN BERICHT

Of bel Paul Iske +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruyssenaars +31 6 14 21 33 47

2017-07-31T10:43:30+00:00
Instituut voor Briljante mislukkingen

Instituut voor Briljante mislukkingen