نیت

Hulpvragen van burgers die niet met de juiste informatie, op juiste wijze worden opgepakt, hebben het risico te ontsporen en uiteindelijk veel tijd, energie en geld te gaan kosten. Inkoop en organisatie van zorg gaan dan zwaarder op de begroting drukken. Om maar niet te spreken van de mogelijke ernstige persoonlijke gevolgen hiervan (en bijbehorende maatschappelijke kosten). فی 1 جنوری۔ 2015 is het niet langer de provincie maar de gemeente die zorg draagt voor jeugdhulp, kinderbeschermingsmaatregelen en jeugdreclassering. Deze overdracht (met alle veranderingen) gaat echter gepaard met aanzienlijke bezuinigingen (op jeugdzorg alleen al 450 دس لاکھ, op een totaal van 3 ارب). Gemeenten moeten derhalve meer gaan doen met minder geld.

نقطہ نظر

Om op het gebied van jeugd, دیکھ بھال, werk en inkomen burgers op maat en kosten efficiënt te kunnen bedienen, is toegang tot de juiste informatie plus samenwerking van gemeenten en ketenpartijen (jeugdzorginstellingen, صحت کی دیکھ بھال فراہم کرنے والے, یو ڈبلیو وی, SVB, WSW bedrijven, reïntegratiebedrijven en woningcorporaties) essentieel.

نتیجہ

البتہ, in haar rapportage (جون 2014) concludeert de Transitiecommissie Stelselherziening Jeugd, dat gemeenten nog aan het begin staan van het organiseren van hun informatievoorziening op dit onderwerp. Daarnaast is er momenteel nog geen effectief meetbare set van minimumeisen voor deze zorg, die de burger zou mogen verwachten. Grote effectieve verschillen tussen gemeenten met verschillend budget en expertise liggen op de loer. Dit betekent dat de kwaliteit van de te ontvangen zorg afhankelijk kan worden van de plaats waar iemand woont.

اسباق

Opmerkelijk is dat gemeenten ogenschijnlijk steeds het wiel opnieuw, voor zichzelf, willen uitvinden. 1 جنوری۔ 2015 komt snel dichterbij maar de noodzakelijke voortgang om de deadline te halen ontbreekt nog steeds. Zorgaanbieders maken zich grote zorgen: Het aantal tussen gemeenten en zorgaanbieders gesloten inkoopcontracten staat nog niet in verhouding tot de (op basis van ervaringscijfers) te leveren zorg. Dit kan de zelfredzaamheid van de burger niet ten goede komen noch het doel van de overheid om te bezuinigen. Het is daarom van belang dat bestuurders en informatiemanagers samen de uitdaging aangaan.

مصنف: Maurice Nijssen, PNA Group

دیگر بڑی ناکامیاں

جو دل کی بحالی میں طرز زندگی کی مالی اعانت کرتا ہے۔?

چکن انڈے کے مسئلے سے ہوشیار رہیں۔. جب پارٹیاں پرجوش ہوں۔, لیکن پہلے ثبوت مانگو۔, احتیاط سے چیک کریں کہ آیا آپ کے پاس ثبوت کا بوجھ فراہم کرنے کے ذرائع ہیں۔. اور ایسے منصوبے جن کا مقصد روک تھام ہے ہمیشہ مشکل رہتا ہے۔, [...]

ناکامی کیوں ایک آپشن ہے؟…

ورکشاپ یا لیکچر کے لیے ہم سے رابطہ کریں۔

یا پال اسکے کو کال کریں۔ +31 6 54 62 61 60 / باس رویسینارس۔ +31 6 14 21 33 47