Ang intensyon
Hulpvragen van burgers die niet met de juiste informatie, op juiste wijze worden opgepakt, hebben het risico te ontsporen en uiteindelijk veel tijd, energie en geld te gaan kosten. Inkoop en organisatie van zorg gaan dan zwaarder op de begroting drukken. Om maar niet te spreken van de mogelijke ernstige persoonlijke gevolgen hiervan (en bijbehorende maatschappelijke kosten). Per 1 Enero 2015 is het niet langer de provincie maar de gemeente die zorg draagt voor jeugdhulp, kinderbeschermingsmaatregelen en jeugdreclassering. Deze overdracht (met alle veranderingen) gaat echter gepaard met aanzienlijke bezuinigingen (op jeugdzorg alleen al 450 milyon, op een totaal van 3 bilyon). Gemeenten moeten derhalve meer gaan doen met minder geld.
Ang diskarte
Om op het gebied van jeugd, pagmamalasakit, werk en inkomen burgers op maat en kosten efficiënt te kunnen bedienen, is toegang tot de juiste informatie plus samenwerking van gemeenten en ketenpartijen (jeugdzorginstellingen, mga tagapagbigay ng pangangalagang pangkalusugan, UWV, SVB, WSW bedrijven, reïntegratiebedrijven en woningcorporaties) essentieel.
Ang resulta
Gayunpaman, in haar rapportage (Hunyo 2014) concludeert de Transitiecommissie Stelselherziening Jeugd, dat gemeenten nog aan het begin staan van het organiseren van hun informatievoorziening op dit onderwerp. Daarnaast is er momenteel nog geen effectief meetbare set van minimumeisen voor deze zorg, die de burger zou mogen verwachten. Grote effectieve verschillen tussen gemeenten met verschillend budget en expertise liggen op de loer. Dit betekent dat de kwaliteit van de te ontvangen zorg afhankelijk kan worden van de plaats waar iemand woont.
Ang mga aralin
Opmerkelijk is dat gemeenten ogenschijnlijk steeds het wiel opnieuw, voor zichzelf, willen uitvinden. 1 Enero 2015 komt snel dichterbij maar de noodzakelijke voortgang om de deadline te halen ontbreekt nog steeds. Zorgaanbieders maken zich grote zorgen: Het aantal tussen gemeenten en zorgaanbieders gesloten inkoopcontracten staat nog niet in verhouding tot de (op basis van ervaringscijfers) te leveren zorg. Dit kan de zelfredzaamheid van de burger niet ten goede komen noch het doel van de overheid om te bezuinigen. Het is daarom van belang dat bestuurders en informatiemanagers samen de uitdaging aangaan.
May-akda: Maurice Nijssen, PNA Group
IBA PANG MGA BRILLIANT FAILURES
Sino ang nagbibigay pondo sa lifestyle sa rehabilitasyong puso??
Mag-ingat sa problema sa manok-itlog. Kapag ang mga partido ay nasasabik, pero hingi muna ng pruweba, suriing mabuti kung mayroon kang mga paraan upang maibigay ang pasanin ng patunay. At ang mga proyektong naglalayon sa pag-iwas ay laging mahirap, [...]
Brilliant Failure Award Care – 20 nobyembre 2024
Miyerkules 20 Sa Nobyembre, ang Brilliant Failure Awards para sa Pangangalagang Pangkalusugan ay isasaayos sa ikasampung beses ng Institute for Brilliant Failures.
Brilliant Failure Award Care – 20 nobyembre 2024
Miyerkules 20 Sa Nobyembre, ang Brilliant Failure Awards para sa Pangangalagang Pangkalusugan ay isasaayos sa ikasampung beses ng Institute for Brilliant Failures.