Publisearre troch:
Nije útfinings dy't betiid útlekt wurde dield troch entûsjasters mei bliksemsnelheid
De bedoeling wie:
Lancering van een machine die documenten kon dupliceren en het tot dan toe gebruikte carbonpapier overbodig zou maken.

De oanpak wie
Xerox lanceerde in 1949 een handmatig bedienbare kopieermachine genaamde model A die gebruik maakte van de zogenaamde xerografie technologie. De xerografietechniek is een ‘droog’ proces dat hitte gebruikt in plaats van inkt.

It resultaat wie:
De kopieermachine was langzaam, gaf vlekken en was alles behalve gebruiksvriendelijk. Bedrijven waren niet overtuigd van het voordeel en bleven hoofdzakelijk carbonpapier gebruiken. Model A werd een flop.

It learmomint wie
10 jaar later lanceerde Xeros het volledig automatische model 914, waarmee het een blijvende verandering in het kantoorleven veroorzaakte. Yn 'e FS is it tiidwurd 'xeroxing' folslein fêststeld troch it sukses fan dizze kopiearapparaat.

Fierder:
In protte saaklike súksesferhalen wurde foarôfgien troch ien of mear inisjele mislearrings.