Publicat de:
Muriel de Bont
Intenția a fost:
Lancering van een machine die documenten kon dupliceren en het tot dan toe gebruikte carbonpapier overbodig zou maken.

Abordarea a fost
Xerox lanceerde in 1949 een handmatig bedienbare kopieermachine genaamde model A die gebruik maakte van de zogenaamde xerografie technologie. De xerografietechniek is een ‘droog’ proces dat hitte gebruikt in plaats van inkt.

Rezultatul a fost:
De kopieermachine was langzaam, gaf vlekken en was alles behalve gebruiksvriendelijk. Bedrijven waren niet overtuigd van het voordeel en bleven hoofdzakelijk carbonpapier gebruiken. Model A werd een flop.

Momentul de predare a fost
10 jaar later lanceerde Xeros het volledig automatische model 914, waarmee het een blijvende verandering in het kantoorleven veroorzaakte. In de VS is het werkwoord ‘xeroxing’ volledig ingeburgerd door het succes van deze kopieermachine.

Mai departe:
Aan veel succesverhalen van bedrijven gaan een of meerdere initiële mislukkingen vooraf.