意圖
Coca-Cola Company wilde in de jaren ’80 het merk Coca-Cola nieuw leven inblazen door de formule van de frisdrank te veranderen.
方法
Na een grondige onderzoeksfase en dito smaaktesten kwam het bedrijf in 1985 met een zoetere variant op de bekende Coca-Cola.
成果
De publieke reactie op de gewijzigde formule was vernietigend en ‘new Coke’ zoals de nieuwe variant officieus heette, werd al snel een klassieker onder de marketing flops.
課程
Coca-Cola reageerde snel door de herintroductie van Coke’s originele formule. Uiteindelijk leidde deze snelle reactie zelfs tot een stijging van de afzet van Coca-Cola.
Topman Neville Isdell reageerde sterk richting de aandeelhouders door de gemaakte fouten te benadrukken. Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering zei hij: ‘U zult enkele fouten zien in onze strategie. Aangezien we meer risico’s nemen, is dat iets dat we moeten accepteren als een onderdeel van het bedrijfsproces’.
此外:
Iedereen is bang om te mislukken. Maar doorbraken zijn, ook in het bedrijfsleven, vaak afhankelijk van mislukkingen. De beste bedrijven omarmen hun mislukkingen en leren ervan. Mislukkingen voeden succes.
Deze case is gebaseerd op een artikel in Business Week, 七月 2006.
作者: 巴斯鲁伊塞纳尔斯
其他輝煌嘅衰
提名輝煌失敗獎護理 2022: MindAffect嘅轉機
西奥·布劳尔斯開發咗一個基於面部識別嘅系統,当居民進入或離開某些區域時發出警告. 由於私隱立法,該項目失敗.
恐龍
In de 20e eeuw moesten er nog twee wereldoorlogen komen. Er waren ook toen al mensen die zich inzetten voor vrede. Zo was er Filantroop Andrew Carnegie. Hij had een bijzonder plan om de [...]
奧林匹克 10.000 溫哥華斯文·克莱默( Sven Kramer )嘅教母 (2010)
喺奧運會上贏得金牌嘅意圖 10.000 溫哥華嘅米. Kemkers同Kramer方法共同進行了全面嘅準備,該準備基於 6 多年嘅密切合作,並產生咗好多 [...]