全行業學習

輝煌失敗研究所活躍喺各個領域 提高學習能力,促進創新環境. 請閱讀以下內容,了解我哋活躍嘅行業 (曾). 都對學習路徑感興趣? 請透過頁面底部嘅聯繫表格與我哋聯繫.

耐久性 – 學習線鄰里能源轉型方法

在複雜環境中開拓進取

《氣候協議》對此好明確; 鄰里法係令荷蘭建築環境更具可持續性嘅重要工具. 荷蘭計數 355 市政當局都必須努力令寬敞嘅天然氣無 3000 消失. 有一件事係肯定嘅; 在地區層面擔任公務員,意味住喺具有許多利益相關者同唔肯定結果嘅複雜環境中開拓. Overal worden pilots gedaan, wielen uitgevonden en neuzen gestoten. In deze relatief nieuwe opgave hebben gemeenten de regie en doordat er op landelijk beleidsniveau weinig voorwaarden zijn opgesteld is er veel ruimte voor eigen invulling. Het ontbreken van duidelijke kaders en richtlijnen vraagt van ambtenaren om te durven experimenteren (嘗試, leren en bijsturen) en in alle openheid deze leerervaringen zowel intern als extern (tussen gemeenten) te delen.

Leren van dat wat anders liep dan gepland

Het Kennis- en Leerprogramma van de VNG is druk doende om gemeenten voor deze opgave van de juiste competenties te voorzien. Vanuit deze doelstelling is het Instituut voor Briljante Mislukkingen (伊夫姆) aangehaakt en heeft op basis van archetypisch leren de leerlijn wijkaanpak energietransitie ontwikkeld. Deze leermethode, 基於模式識別和講故事, 用于支持公務員以系統和結構化嘅方式分享佢哋嘅經驗同見解. 刺激你反思自己嘅項目, 從結果不同的事物中學習,並實際將呢啲經驗教訓應用於 (其他) 項目.

健康優惠

知識共享衞生交易至關重要

衞生協議係政府與其他各方之間嘅協議, 包括私人團體. 它涉及具體嘅護理創新,其中不可能比例如當地醫院更進一步地獲得應用。, 醫療機構或地區. 呢啲都係具有社會影響力嘅醫療保健創新, 如提高患者的生活質素, 或提高鏈條效率. 為咗提高呢方面嘅學習能力,緊要係,來自特定衞生協議嘅知識可以分享畀其他衞生協議。.

對學習成果嘅定性研究,並使其可共享

IvBM致力於根據迄今為止嘅衞生協議最大限度咁提高學習成果. 此外,IVBM唔想立即制定價值判斷, 而是在“雙循環學習”嘅基礎上完成學習成果嘅交換, 運行, 開始同可能嘅未來健康交易. 在此過程中,我哋使用以下分類::

  • 學習後: 從已完成的健康交易中學習;
  • 學習時: 刺激仍在進行中嘅健康交易嘅臨時學習過程;
  • 學習前: 參與衞生協議嘅啟動階段,並鼓勵由以前嘅經驗中學習.

護理集群模型

荷蘭醫療保健管理局委託進行的研究

作為所謂醫療精神衞生保健新資金嘅護理集群模型嘅開發主任,荷蘭醫療保健管理局已經, 要求輝煌失敗研究所分析由軌跡中可以吸取哪些教訓, 旨在促進進一步的發展和類似項目. IvBM嘅方法, 基於模式識別和講故事, 已用于支持受訪者以系統和結構化嘅方式分享他們的經驗和見解. Hierbij is men met nadruk uitgenodigd om vooruit te kijken en minder aandacht te besteden aan wie nou wat heeft gedaan of had moeten doen.

Leertraject zorg

De gezondheidszorg staat voor ingrijpende veranderingen. Meer maatwerk, de nadruk op kwaliteit van leven, doelgerichte financiering en een verschuiving naar ‘zelfmanagement’ van de patiënt. Vernieuwing die gepaard zal gaan met vallen en opstaan. Want nieuwe initiatieven lopen nu eenmaal niet altijd zoals gepland. En dat is maar goed ook. Innovatie ontstaat immers vooral door te leren van wat er niet werkt. Lerend vermogen is een teken van kracht. Maar daar is wel lef voor nodig. En een open dialoog.

Toch durven we vaak niet open te zijn als we onze doelen niet halen. 輝煌失敗研究所希望改變呢種狀況. 因為正是在專業環境中,失敗往往會導致進步。. 在護理學習過程中,我哋致力於提高醫療保健嘅學習能力. 除其他事項外,我哋透過年度頒發醫療保健傑出失敗獎同出版荷蘭傑出失敗雜誌嚟實現目標。. 最終,我哋希望透過激活和激勵專業人士同組織由創新項目嘅結果同方法中學習,並保護組織和行業中學到緊嘅知識,為提高醫療保健嘅有效性和效率做出貢獻。 (雙循環學習).

Leertraject gemeente Amsterdam

De gemeente is een dynamisch en complex systeem met veel interactie tussen verschillende schakels en niveaus. Hierdoor lopen vooropgezette plannen in praktijk soms anders dan gepland. In opdracht van de Gemeente Amsterdam hebben we het leertraject Briljant Mislukken opgezet en zijn we met twee afdelingen aan de slag gegaan. Het doel van het traject was om de kernwaarde ‘ we leren van fouten’ te benadrukken en zo de transparantie en het lerend vermogen binnen de organisatie te stimuleren. Hiervoor werd er allereerst een veilige omgeving gecreëerd waarin iedereen zich vrij voelde om ideeën en ook mislukte ideeën met elkaar te bespreken. De deelnemers werden uitgedaagd om op eigen werk en projecten te reflecteren, 尋找重要嘅經驗教訓,然後分享它們. 該過程嘅另一個重要部分係環境檢查,該檢查檢查組織內部是否有空間進行, 分享同由錯誤中學習.

該計劃嘅固定部分係鼓舞人心嘅講座, 分享經驗和學習時刻嘅對話會議, 推銷你自己嘅學習時刻同其他針對部門內共同主題和問題度身定製嘅練習.

學習路徑開發合作

喺外交部嘅支持下,IvBM頒發了發展合作最佳學習時刻獎,其基本目標係促進該部門嘅透明度同創業精神。. 除其他事項外,過程仲伴隨住該部內外嘅學習軌跡。.

其中一個勝訴案例涉及組織文本更改 (斷續器), 邊個喺烏干達透過短信設置了愛滋病毒/爱滋病信息測驗. 當局分配嘅代碼 666 然而,在合作伙伴中提出咗好多問題. 666 係魔鬼嘅號碼同所涉及嘅 (基督教) 因此,合作伙伴希望立即停止該計劃. 幸運嘅係,代碼最終被更改為777... 來自剛果嘅例子突出咗項目嘅演變性質, 來自烏干達嘅例子,不僅要關注技術和外部因素嘅重要性. 在這兩個條目中,也清楚地表明,為將來迅速和清楚地吸取了經驗教訓。.

Geïnteresseerd in een leertraject op maat?