Klik op de onderstaande link en luister naar de uitzending van 3 september over de wijziging in de BIG-wet.

Minister Bruins (Medische Zorg en Sport) wilde hiermee het verschil tussen mbo-opgeleide- en hbo-opgeleide verpleegkundigen formeel maken. Een groot deel van de verpleegkundigen reageerde boos, omdat ze zich van minister Bruins mogelijk moeten bijscholen om hun eigen werk te kunnen blijven doen.

BriMis-score namens het Instituut voor Briljante Mislukkingen (uitzending 3 Sepitema):

Totaal:
Mata-meʻa-hā:
Tui:
Tokangaʻi ʻo e ngaahi meʻa ʻ:
Founga:
Fuʻifuʻi:

5,6
7,0
7,0
4,0
3,0
7,0

Archetype(n) bij deze uitzending:

Ko e poini pulusi ʻe ʻAinisitaini

De rechter hersenhelft

Ko e ualeta hala

Ko e feituʻu ʻoku ʻata ʻi he tepile

Ngingila pe ʻikai?

U als luisteraar kunt bepalen of de mislukking uit de afgelopen uitzending briljant te noemen is.
Dit kan aan de hand van onze BriMis-score. Deze score bestaat uit vijf componenten:

  • V (Mata-meʻa-hā, Value)
  • I (Tui, Inspiration)
  • R (Tokangaʻi ʻo e ngaahi meʻa ʻ, Risk management)
  • A (Founga, Approach)
  • L (Fuʻifuʻi, Learning)

Tezamen vormen deze factoren het woord VIRAL en dat is geen toeval, want het gaat immers om leerervaringen die niet verborgen moeten blijven, maar het juist verdienen om verspreid te worden, dus ‘VIRAL’ moeten gaan!

Om een schaal voor ‘briljantheid’ te definiëren gebruiken we de volgende formule:

BriMis = (V x I x R x A x L )1/5

Welke BriMis-score geef jij aan de casus uit de afgelopen uitzending?

BNR BriMis-score - uitzending 21 Me

OP TWITTER, VOLG: @BrilliantF

Wilt u reageren op de uitzending, of weet u dé Briljante Mislukking die in de volgende uitzending aanbod moet komen? Laat het ons weten via @BrilliantF en gebruik de hashtag #BriljantMislukt.

Een interessante Briljante Mislukking voorbij zien komen?
Laat het ons weten!

Geen fanatieke Twitteraar? Geen probleem, laat uw suggestie, vraag of opmerking dan hieronder achter.