Tha MOA na ionad eòlais airson rannsachadh margaidh, rannsachadh agus anailis. Bhruidhinn sinn ri Wim van Sloten, stiùiriche an MOA agus Berend Jan Bielderman, Cathraiche an MOA Profgroep Healthcare mun cho-obrachadh eadar MOA agus an Institiud airson Brilliant Failures agus àite cudromach rannsachadh airson ùr-ghnàthachadh agus cruthachadh buaidh ann an cùram slàinte.

Os cionn MOA

Tha an MOA Profgroep Healthcare an sàs anns a h-uile gnìomh ann an raon rannsachadh margaidh, anailisean didseatach agus a’ faighinn seallaidhean air cùram slàinte. Chan eil seo dìreach mu dheidhinn rannsachadh ùr a thèid a dhèanamh, ach cuideachd mu bhith a’ cleachdadh dàta a th’ ann mar-thà gus càileachd cùraim a leasachadh. Is e seo a bhios an MOA a’ dèanamh airson buidhnean rannsachaidh, ionadan cùram slàinte agus companaidhean cungaidh-leigheis.

“Tha tòrr dàta aig ospadalan, ach tha e doirbh an dàta a thionndadh gu lèirsinn agus a chleachdadh airson dèanamh phoileasaidhean.”

An co-obrachadh eadar MOA agus an Institiud airson Brilliant Failures

Ged a tha dragh air an institiùd mu bhith a’ roinneadh fàilligidhean sgoinneil agus a’ dèanamh na leasanan co-cheangailte riutha ruigsinneach, tha MOA airson casg a chuir air (Sgoinneil) Fàilligidhean. Bidh MOA a’ dèanamh seo ro-làimh, rè agus às deidh sin ann am pròiseactan ùr-ghnàthachaidh, leasachadh toraidh no (cùram) gus margaidheachd a bhrosnachadh agus taic a thoirt dha am measg nan solaraichean cùram slàinte sin ann a bhith a’ cleachdadh dàta no a’ dèanamh rannsachadh.

“Tha mi a’ creidsinn nach eil cus aire ga thoirt don fhiosrachadh agus dàta buntainneach a tha ri fhaighinn. Agus tha co-dhùnaidhean gan dèanamh ro luath gun dearbhadh fìrinneach. Tha sinn cuideachd a’ faicinn seo air a nochdadh ann an grunn Fàillidhean Sgoinneil, zaken die voorkomen hadden kunnen worden met gedegen vooronderzoek.”

Van innovatie voor de patiënt naar innovatie vanuit de patiënt

Zorginnovaties worden nu min of meer opgestart vanuit aanbodsgedachte: een proces of behandeling moet beter of efficiënter. De patiënt wordt hier nog te weinig bij betrokken. De MOA Profgroep Healthcare maakt zich hard voor het betrekken van patiënten bij innovaties vanaf het eerste moment. Oftewel we moeten af van innovaties ontwikkelen voor de patiënt naar ontwikkeling mét de patiënt.

“Zorg moet leiden tot waardevolle verbetering van het leven van de patiënt. Als zorg hiertoe niet leidt verliest de zorg haar waarde.”

De MOA Profgroep Healthcare ziet een positieve ontwikkeling. Er is steeds meer aandacht voor patiëntervaringsonderzoek. In eerste instantie werd het inwinnen van ervaringen van patiënten afgedwongen door de Inspectie en zorgverzekeraars als verantwoording voor het leveren van goede zorg. Nu verkeren we in een fase waarin er meer wordt geluisterd naar de ervaringen van patiënten, maar deze nog heel kwantitatief worden gemeten. Met als voornaamste doel nog steeds verantwoording van de kwaliteit van de zorg, falbh mar a bhiodh dùil no ag iarraidh. voor de zorgverzekeraars. Langzaam gaan we toe naar een situatie waarin de ervaringen van patiënten echt gebruikt gaan worden voor de verbetering van zorg. Deze omslag vraagt om het aanpassen van de huidige onderzoeksmethoden. Technieken waarbij de uitsluitend kwantitatieve insteek wordt losgelaten en worden vervangen door methoden die meer gericht zijn op kwalitatieve, open vormen van onderzoek, waarbij patiënten echt het woord krijgen en we inzicht krijgen in de belevingswereld van patiënten. De uitdaging hierbij is het analyseren van de grote aantallen verhalen van patiënten.

“Ik heb zelf een patiëntgerichtheidsonderzoek gedaan in 27 ziekenhuizen met zo’n 2600 verhalen. Een belangrijke bevinding was dat de manier waarop patiënten bejegend worden erg belangrijk voor hen is. Dan hebben we het over het afstemmen van taalgebruik op het kennisniveau van de patiënt, maar ook over een respectvolle benadering die rekening houdt met de bijzondere omstandigheden waarin de patiënt zich bevindt. Niet alleen van de zorgprofessionals maar ook door ondersteunend personeel, zoals bijvoorbeeld een receptionist aan de balie.”

Nog te weinig impact van innovatie en gebruik van inzichten en data in de zorg

Er is een grote behoefte aan zorginnovaties als gevolg van toenemende complexiteit door personeelstekorten en vraag naar betere oplossingen voor bijvoorbeeld thuiszorg en medische zorg op afstand. Desondanks landen zorginnovaties slecht en lukt het vaak niet om deze goed door te voeren. Dat heeft onder meer te maken met de inerte cultuur binnen zorginstellingen die sterk procesgericht is. En het meestal ontbreken van of lang moeten wachten op financiering van innovaties door zorgverzekeraars.

MOA ziet dat er (aig) weinig impact is van data en onderzoek op het verbeteren van de zorg door ziekenhuizen. En denken dat hier nog veel te verbeteren valt. Er wordt een treffende vergelijking gemaakt tussen bedrijven die allemaal ruim investeren in onderzoek, een onderzoeksafdeling met toegewijde onderzoekers, en met behulp van data analyse de klant beter van dienst te kunnen zijn. Zoals webshops die data gebruiken om producten zo snel en makkelijk mogelijk bij de klant te krijgen. Ziekenhuizen gebruiken onderzoek en data nog minimaal voor verbetering van de klantbeleving.

“Soms moeten mensen wel twee maanden wachten op een MRI. Ik weet zeker als je goed met data omgaat, je een planning had kunnen maken en de bezetting hierop had af kunnen stemmen. Twee maanden op een bankstel wachten is tegenwoordig ondenkbaar, ach 2 thathar a’ gabhail ri mìosan feitheimh airson MRI.”

Tha dìth maoineachaidh agus lèirsinn geàrr-ùine a’ cur bacadh air ùr-ghnàthachadh

Thathas ag ainmeachadh trì factaran mar adhbhar airson buileachadh slaodach innleachdan ann an cùram slàinte. An toiseach, tha feum air sruthan maoineachaidh. Feumaidh cuideigin pàigheadh ​​​​airson an innleachdas. Bidh an neach-àrachais slàinte gu tric ag iarraidh buaidh fhaicsinneach fhaicinn an toiseach agus an gnìomhaiche, na h-ospadalan, gu tric chan eil airgead aca airson innleachdan a chuir an gnìomh. Gu tric chan eil ospadalan a’ faicinn toradh dìreach innleachdas nas motha. Mar as motha de ghnothaichean a thèid a dhèanamh, is ann as motha an teachd a-steach. Ùr-ghnàthachadh a nì cùram nas èifeachdaiche no de chàileachd nas fheàrr don euslainteach, chan eil e ri fhaicinn anns an sporan airson ospadal. Uaireannan bidh e eadhon a 'leantainn gu nas lugha de theachd a-steach, doordat patiënten minder vaak terug hoeven te komen of met één ingreep al geholpen zijn in plaats van meerdere.

Als tweede oorzaak wordt de huidige cultuur in de zorg en ziekenhuizen genoemd. Er wordt veel ad hoc gewerkt en soms ontbreekt het aan een lange termijn visie. Om een lange termijn visie te ontwikkelen is er zicht nodig op de ontwikkelingen en de toekomst. Dit inzicht kan gehaald worden uit onderzoek.

“Het begint met een goede trendanalyse en het ontwikkelen van een visie. Daarnaast moet je het management mee hebben. Voor een succesvolle implementatie van innovatie en verandering is het van belang dat het management vroeg wordt betrokken in het proces. Het management moet randvoorwaarden scheppen waaronder onderzoekers, faodaidh euslaintich agus euslaintich obrachadh gu ceart. Mura tuig iad cho cudromach sa tha atharrachadh ann an rannsachadh agus ùr-ghnàthachadh, an uairsin chan atharraich dad.”

Bidh MOA a’ dèanamh cùram slàinte mothachail air cho cudromach sa tha rannsachadh agus a’ toirt taic agus a’ cumail sùil air buileachadh

Tha an MOA ga fhaicinn mar aon de na gnìomhan aige gus an comann-sòisealta a dhèanamh mothachail air cho cudromach sa tha rannsachadh. Mothachadh air an fheum air sealladh fhaighinn air far a bheil cùram slàinte a’ leasachadh agus far a bheil cothroman leasachaidh.

“Is e ar n-amas eòlas fhaighinn air cùram slàinte air rannsachadh, brosnachadh agus taic a thoirt dha seo.”

Tha an AVG air ainmeachadh mar eisimpleir. Bidh an MOA a’ cuideachadh ospadalan anns na tha agus nach eil ceadaichte a rèir an AVG nuair a thig e gu bhith a’ cruinneachadh eòlasan euslaintich.

De lege plek aan tafel is een veel voorkomend patroon binnen onderzoek en innovatie

Bij de ontwikkeling van innovaties en onderzoek wordt, zoals eerder aangestipt, de patiënt te weinig betrokken. Veel oplossingen worden voor de patiënt bedacht in plaats samen met of vanuit de patiënt. Idealiter wordt er eerst gesproken met de patiënten en daarna met behandelaars.