MOA ose nofoaga tutotonu mo su'esu'ega maketi, su'esu'ega ma au'ili'ili. Sa matou talanoa ia Wim van Sloten, faatonu o le MOA ma Berend Jan Bielderman, nofoa o le MOA Profgroep Healthcare e uiga i le galulue faʻatasi i le va o le MOA ma le Institute for Brilliant Failures ma le taua tele o suʻesuʻega mo le faʻafouina ma le fatuina o aʻafiaga i le soifua maloloina..

E uiga i le MOA

O le MOA Profgroep Healthcare o loʻo aʻafia i gaioiga uma i le matata o suʻesuʻega maketi, au'ili'ili faakomepiuta ma le mauaina o fa'amatalaga ile soifua maloloina. E le na'o su'esu'ega fou e fa'atino, ae faʻapea foʻi i le faʻaaogaina o faʻamaumauga o loʻo iai e faʻaleleia ai le tulaga lelei o le tausiga. O le mea lea e fai e le MOA mo ofisa su'esu'e, fa'alapotopotoga tau soifua maloloina ma kamupani fa'afoma'i.

“E tele faʻamaumauga a falemaʻi, maar hebben moeite om de data te vertalen naar inzichten en deze te gebruiken voor beleidsvorming.”

De samenwerking tussen MOA en het Instituut voor Briljante Mislukkingen

Waar het instituut zich bezig houdt met het delen van Briljante Mislukkingen en het toegankelijk maken van de bijbehorende lessen zit MOA op het voorkomen van (Briljante) Mislukkingen. Dit doet MOA door voorafgaand, tijdens en achteraf bij innovatieprojecten, productontwikkeling of (popole) marketing bij deze zorgaanbieders te stimuleren en te ondersteunen in het gebruik van data of het doen van onderzoek.

“Ik ben van mening dat er te weinig wordt gekeken naar relevante beschikbare informatie en data. En er te snel beslissingen worden genomen zonder feitelijke onderbouwing. We zien dit ook terug in een aantal Briljante Mislukkingen, zaken die voorkomen hadden kunnen worden met gedegen vooronderzoek.”

Van innovatie voor de patiënt naar innovatie vanuit de patiënt

Zorginnovaties worden nu min of meer opgestart vanuit aanbodsgedachte: een proces of behandeling moet beter of efficiënter. De patiënt wordt hier nog te weinig bij betrokken. De MOA Profgroep Healthcare maakt zich hard voor het betrekken van patiënten bij innovaties vanaf het eerste moment. Oftewel we moeten af van innovaties ontwikkelen voor de patiënt naar ontwikkeling mét de patiënt.

“Zorg moet leiden tot waardevolle verbetering van het leven van de patiënt. Als zorg hiertoe niet leidt verliest de zorg haar waarde.”

De MOA Profgroep Healthcare ziet een positieve ontwikkeling. Er is steeds meer aandacht voor patiëntervaringsonderzoek. In eerste instantie werd het inwinnen van ervaringen van patiënten afgedwongen door de Inspectie en zorgverzekeraars als verantwoording voor het leveren van goede zorg. Nu verkeren we in een fase waarin er meer wordt geluisterd naar de ervaringen van patiënten, maar deze nog heel kwantitatief worden gemeten. Met als voornaamste doel nog steeds verantwoording van de kwaliteit van de zorg, o.a. voor de zorgverzekeraars. Langzaam gaan we toe naar een situatie waarin de ervaringen van patiënten echt gebruikt gaan worden voor de verbetering van zorg. Deze omslag vraagt om het aanpassen van de huidige onderzoeksmethoden. Tekinolosi e lafoaʻia ai le auala e faʻatatau i le quantitative ma suia i metotia e sili atu ona taulaʻi ile qualitative., faiga tatala o su'esu'ega, lea e matua'i tautala ai tagata ma'i ma tatou maua ai le fa'amalamalamaga i manatu o tagata mama'i. O le luʻitau iinei o le suʻesuʻeina lea o le numera tele o tala faʻamaʻi.

"O aʻu lava na faia se suʻesuʻega faʻapitoa i le gasegase 27 falemai ma faapea 2600 tala. O se mea taua na maua o le auala e togafitia ai gasegase e taua tele ia i latou. O lo'o matou talanoa e uiga i le fa'aogaina o le gagana i le maualuga o le malamalama o le tagata ma'i, ae faʻapea foʻi i se auala faʻaaloalo e amanaʻia ai tulaga faʻapitoa e maua ai e le tagata maʻi. E le gata mai i fomaʻi soifua maloloina ae faʻapea foʻi ma le aufaigaluega lagolago, e pei o se talifoni i le fata.”

Laiti a'afiaga ole fa'afouga ma le fa'aogaina o fa'amatalaga ma fa'amaumauga ile soifua maloloina

O loʻo i ai se manaʻoga tele mo le soifua maloloina faʻafouga ona o le faʻateleina o le lavelave ona o le le lava o le aufaigaluega ma le manaʻoga mo ni fofo sili atu mo, mo se faʻataʻitaʻiga, tausiga ile fale ma tausiga faʻafomaʻi mamao.. Ae ui i lea, o mea fou mo le soifua maloloina e le o lelei ma e masani ona le mafai ona faʻatinoina lelei. E mafua lenei mea ona o le aganuʻu le mautonu i totonu o faʻalapotopotoga faʻalesoifua maloloina, lea e malosi le faʻaogaina o gaioiga. Ma o le masani ona le lava po'o le umi o taimi fa'atali mo fa'afouga e fa'atupeina e le au inisiua soifua maloloina.

MOA o lo'o va'ai i ai (i) weinig impact is van data en onderzoek op het verbeteren van de zorg door ziekenhuizen. Ma manatu o loʻo i ai pea le tele o mea e faʻaleleia iinei. O se faʻatusatusaga mataʻina ua faia i le va o kamupani o loʻo faʻatupeina uma i suʻesuʻega, se matagaluega su'esu'e ma tagata su'esu'e fa'amaoni, ma ia mafai ona sili atu le tautuaina o le tagata faʻatau ma le fesoasoani o suʻesuʻega faʻamaumauga. E pei o webshops o loʻo faʻaogaina faʻamaumauga e aumai ai oloa i le tagata faʻatau i le vave ma le faigofie. Falemai o loʻo faʻaogaina pea suʻesuʻega ma faʻamaumauga e faʻaleleia ai le poto masani a le tagata faʻatau.

"O nisi taimi e tatau ai ona faatali tagata mo le lua masina mo se MRI. Ou te mautinoa afai e te taulimaina lelei faʻamatalaga, e mafai ona e faia se faasologa ma fetuunai le galuega e tusa ai. O le faʻatali mo le lua masina mo se sofa e le mafai ona mafaufauina i nei aso, ae 2 e talia masina faatalitali mo se MRI.”

Het gebrek aan financiering en korte-termijn visie belemmeren innovatie

Als oorzaak voor de trage implementatie van innovaties in de zorg worden drie factoren genoemd. Ten eerste zijn er financieringsstromen nodig. Iemand moet de innovatie betalen. De zorgverzekeraar wil vaak eerst een aantoonbaar effect zien en de uitvoerder, de ziekenhuizen, hebben vaak geen geld om innovaties te implementeren. Ziekenhuizen zien vaak ook niet de directe opbrengst van een innovatie. Hoe meer verrichtingen er uitgevoerd worden hoe groter de inkomsten zijn. Een innovatie die de zorg efficiënter maakt of kwalitatief beter voor de patiënt, is voor een ziekenhuis niet zichtbaar in de portemonnee. Soms leidt het zelfs tot minder inkomsten, aua e tatau ona toe fo'i fa'aitiiti tagata mama'i pe ua uma fo'i ona fesoasoani i se faiga e tasi nai lo le tele.

O le aganuʻu o loʻo iai nei i le soifua maloloina ma falemaʻi o loʻo taʻua o se mafuaʻaga lona lua. E tele galuega fa'apitoa ma o nisi taimi e leai se va'aiga umi. Ina ia atiaʻe se vaʻaiga mamao, e tatau ona iai se vaʻaiga i atinaʻe ma le lumanaʻi. O lenei faʻamatalaga e mafai ona maua mai suʻesuʻega.

"E amata i se suʻesuʻega lelei ma atinaʻe se vaʻaiga. E le gata i lea, e tatau ona i ai le pulega ma oe. Mo le manuia o le faʻatinoga o faʻafouga ma suiga e taua le faʻaaogaina o le pulega i le amataga o le faagasologa. E tatau i le pulega ona faia ni fa'atonuga i lalo o le au su'esu'e, behandelaars en patiënten goed kunnen functioneren. Als zij het belang van verandering op het gebied van onderzoek en innovatie niet inzien, dan gaat er niks veranderen.

MOA maakt de gezondheidszorg bewust van belang van onderzoek en ondersteund en begeleid de uitvoer

De MOA ziet het als een van de taken om de samenleving bewust te maken van het belang van onderzoek. Bewustwording in de noodzaak om inzicht te krijgen in waar de zorg zich naar toe aan het ontwikkelen is en waar mogelijkheden liggen voor verbetering.

“Ons doel is de zorg bekend maken met onderzoek, dit stimuleren en hierin ondersteunen.”

Als voorbeeld wordt de AVG genoemd. De MOA helpt ziekenhuizen in wat er wel en niet mag volgens de AVG als het gaat om het verzamelen van patiëntenervaringen.

De lege plek aan tafel is een veel voorkomend patroon binnen onderzoek en innovatie

Bij de ontwikkeling van innovaties en onderzoek wordt, zoals eerder aangestipt, de patiënt te weinig betrokken. Veel oplossingen worden voor de patiënt bedacht in plaats samen met of vanuit de patiënt. Idealiter wordt er eerst gesproken met de patiënten en daarna met behandelaars.