Lub ntsiab lus
Hulpvragen van burgers die niet met de juiste informatie, op juiste wijze worden opgepakt, hebben het risico te ontsporen en uiteindelijk veel tijd, energie en geld te gaan kosten. Inkoop en organisatie van zorg gaan dan zwaarder op de begroting drukken. Om maar niet te spreken van de mogelijke ernstige persoonlijke gevolgen hiervan (en bijbehorende maatschappelijke kosten). Per 1 januari 2015 is het niet langer de provincie maar de gemeente die zorg draagt voor jeugdhulp, kinderbeschermingsmaatregelen en jeugdreclassering. Deze overdracht (met alle veranderingen) gaat echter gepaard met aanzienlijke bezuinigingen (op jeugdzorg alleen al 450 miljoen, op een totaal van 3 miljard). Gemeenten moeten derhalve meer gaan doen met minder geld.
Txoj kev ua si
Om op het gebied van jeugd, tu, werk en inkomen burgers op maat en kosten efficiënt te kunnen bedienen, is toegang tot de juiste informatie plus samenwerking van gemeenten en ketenpartijen (jeugdzorginstellingen, zorgaanbieders, UWV, SVB, WSW bedrijven, reïntegratiebedrijven en woningcorporaties) essentieel.
Qhov tshwm
Tiam sis, in haar rapportage (Lub Rau Hli Ntuj 2014) concludeert de Transitiecommissie Stelselherziening Jeugd, dat gemeenten nog aan het begin staan van het organiseren van hun informatievoorziening op dit onderwerp. Daarnaast is er momenteel nog geen effectief meetbare set van minimumeisen voor deze zorg, die de burger zou mogen verwachten. Grote effectieve verschillen tussen gemeenten met verschillend budget en expertise liggen op de loer. Dit betekent dat de kwaliteit van de te ontvangen zorg afhankelijk kan worden van de plaats waar iemand woont.
Cov tshooj lus
Opmerkelijk is dat gemeenten ogenschijnlijk steeds het wiel opnieuw, voor zichzelf, willen uitvinden. 1 januari 2015 komt snel dichterbij maar de noodzakelijke voortgang om de deadline te halen ontbreekt nog steeds. Zorgaanbieders maken zich grote zorgen: Het aantal tussen gemeenten en zorgaanbieders gesloten inkoopcontracten staat nog niet in verhouding tot de (op basis van ervaringscijfers) te leveren zorg. Dit kan de zelfredzaamheid van de burger niet ten goede komen noch het doel van de overheid om te bezuinigen. Het is daarom van belang dat bestuurders en informatiemanagers samen de uitdaging aangaan.
Sau phau ntawv: Maurice Nijssen, PNA Group
LWM CI NTSA IAB FAILURES
Leej twg finances txoj kev ua neej nyob rau hauv cardiac rehabilitation?
Ntawm cov qaib qaib-qe. Thaum ob tog yog enthusiastic, tiam sis ua ntej nug rau cov pov thawj, Ces xyuas kom koj muaj txhais tau tias muab cov puavpheej uas tab kaum pov thawj. Thiab tej yaam num teem rau kev tiv thaiv ib txwm nyob tsis yooj yim, [...]
Briljante Mislukking Award Zorg – 20 november 2024
Hnub Peb 20 november worden voor de tiende keer de Briljante Mislukking Awards Zorg georganiseerd door het Instituut voor Briljante Mislukkingen
Briljante Mislukking Award Zorg – 20 november 2024
Hnub Peb 20 november worden voor de tiende keer de Briljante Mislukking Awards Zorg georganiseerd door het Instituut voor Briljante Mislukkingen