Na inaki

John de Mol beoogde met zijn ambitieuze televisieproject een jaar na de start een marktaandeel van 10 procent te behalen.

Na kena icakacaka

De Mol deed een miljoeneninvestering en kocht tv-sterren aan zoals Linda de Mol, Beau van Erven Dorens, Jack Spijkerman, uitzendrechten voor het eredivisievoetbal en investeerde in talloze nieuwe formats.

Een mix van voetbal, spelletjes, Nederlands drama (Gooische Vrouwen, Van Speijk), praatprogramma’s, een realitysoap met pornoster Kim Holland én een programma waarbij in lijken werd gesneden.

Na kena macala

De kijkcijfers bleven achter bij de verwachtingen en schommelden tussen de 6 kei na 7 procent. Zelfs de voornaamste publiekstrekker, het eredivisievoetbal, scoorde minder goed dan verwacht. Het programma “De Wedstrijden” trok op zondagavond ruim 2 miljoen kijkers: 1 miljoen minder dan Studio Sport voorheen.

A sega talega ni vinaka ena veika vakailavo kei na TIEN. Sa yali e milioni na iwiini ni mekasini ni De MoLs ena dua na yabaki. Daudikevifika ni vakauitukutuku o Oskar Tijs mai na baqe ni vakatubuilavo Era a vakadikevi de Mol vakayabaki ena maliwa ni 125 kei na 150 milioni na ka e vakayagataki tiko, ena maliwa ni veika tale eso, na isau vakailavo kei na kakaburaki dodonu.

E dina ga ni dua na vakatubuilavo taucoko ni dola ka dina ga ni vuqa na kalokalo ka ra a sikoa ena veigacagaca tale eso, a sega ni rawata ga vakataki koya o TIEN/Talpa.. Sa mai vakasokuri na Tien ki na veitiki ni iLawalawa ni RTL. A ciqoma o Talpa Media e dua na wase ni 26,3 pasede ena RTL Nederland vou.

Na lesoni

Na cava e sega ni rawa-ka kina na TIEN/Talpa kei na veika e rawa ni vulici mai kina?

Na ulutaga ni veivakacacani sai koya ni sega ni matata na itukutuku ni sala oqo.: A saga o NEN me tiko e kea me baleti ira na marama, tagane kei na matavuvale. Me kena ivakaraitaki, vakatauvatana na itukutuku kei na Net5. Dat heeft een helder omschreven doelgroep: Gone, koopkrachtige vrouwen. “Tien is er helaas niet in geslaagd om de doelgroep scherp te krijgen”, aldus media-analist Oscar Tijs.

Marceline Beijer van mediabureau Kobalt: „Talpa lijkt zich op drie doelgroepen tegelijk te richten: met voetbal op mannen, met dramaseries op vrouwen en op gezinnen met bijvoorbeeld Lotte. Dat is onduidelijk. Adverteerders weten dan niet wie ze bereiken.”

Op veel plekken wordt de tv-zender van John de Mol als mislukking afgeschilderd. John de Mol zelf is het daar niet mee eens. “Ik heb altijd gezegd dat het drie tot vijf jaar zou duren voor we zouden zijn waar we wilden zijn. En ik heb altijd gezegd dat 90% van de nieuwe programma’s zou mislukken”, aldus de mediamagnaat aan tafel bij Nova. “Na veika e yali vei keda sa mai vakayaloyalotaki kece sara ena, e vakatau na veika kece ki na ituvatuva ni bisinisi.”

Ena tukuna talega o koya ni sa vakayacori eso na cala ka sa fikataki., me vaka na kena kau totolo mai na NSE. “Ena vinaka cake me da kakua ni yaco mai me yacova na ikarua se ikatolu ni yabaki.” Me kena ikuri, e kaya ni vakawaqa okoya na yalodina ni dau sarava.. “E vuqa na tamata era gole yani ki na Yba ena Vakarauwai ena walu na kaloko me baleta e dua na parokaramu vakatakata.. Ni oti na nona biubiu mai o Jack Spijkerman, a parokaramu vuku sara ki kea o Paul de Leeuw. E kena irairai ni dau taura e dua na gauna balavu me kauti ira tani kina na tamata mai na nodra itovo.”

Sa qai tiko na leqa ni iyaloyalo o ya ni dau veiwekani vakawasoma o Talpa.. “Au sega ni rawa ni tautauvata kei na kena o ya.. Sa vakasaurarataki vei keda e dua na idre kaukauwa, ik moest op een gegeven moment een verwacht marktaandeel uitspreken”, aldus De Mol. De mediamagnaat denkt verder dat hij zelf het imagoprobleem is. “Dat zeggen mensen wel vaker tegen mij. Ik praat daar al jaren over, ook bij Endemol, met Joop van den Ende toentertijd. Ik weiger alleen om mijn imago te verbeteren. Ik ben iemand die achter de schermen werkt en ik wil geen BN’er zijn. Ik vind dat niet dom, misschien koppig.

Me kena ikuri:
Het televisieproject van John de Mol heeft enkele schitterende series opgeleverd. Zo werd Talpa/TIEN geroemd om de vele Nederlandse dramaseries. Deze pareltjes hoeven niet verloren te gaan, het RTL-concern toont deze opnieuw. Nu voor een groter publiek.

iVurevure ni a.o.: NRCNext maart 2007, Zappen.blog.nl.

Dauvolaivola: Edita IvBM

ESO TALE NA SEGA NI VAKASAKITI

Na cava na vuna e dua kina na digidigi na druka…

Veitaratara kei keitou me baleta e dua na vuli se vuli

Se kacivi Paula Iske +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruysenaars +31 6 14 21 33 47