Lub ntsiab lus

Coca-Cola Company wilde in de jaren ’80 het merk Coca-Cola nieuw leven inblazen door de formule van de frisdrank te veranderen.

Txoj kev ua si

Na een grondige onderzoeksfase en dito smaaktesten kwam het bedrijf in 1985 met een zoetere variant op de bekende Coca-Cola.

Qhov tshwm

De publieke reactie op de gewijzigde formule was vernietigend en ‘new Coke’ zoals de nieuwe variant officieus heette, werd al snel een klassieker onder de marketing flops.

Cov tshooj lus

Coca-Cola reageerde snel door de herintroductie van Coke’s originele formule. Uiteindelijk leidde deze snelle reactie zelfs tot een stijging van de afzet van Coca-Cola.

Topman Neville Isdell reageerde sterk richting de aandeelhouders door de gemaakte fouten te benadrukken. Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering zei hij: ‘U zult enkele fouten zien in onze strategie. Aangezien we meer risico’s nemen, is dat iets dat we moeten accepteren als een onderdeel van het bedrijfsproces’.

Tas lawm:
Iedereen is bang om te mislukken. Maar doorbraken zijn, ook in het bedrijfsleven, vaak afhankelijk van mislukkingen. De beste bedrijven omarmen hun mislukkingen en leren ervan. Mislukkingen voeden succes.

Deze case is gebaseerd op een artikel in Business Week, juli 2006.

Sau phau ntawv: Bas Ruysenaars

LWM CI NTSA IAB FAILURES

Dippy tus dinosaur

Nyob rau xyoo 2001 muaj tseem muaj ob lub ntiaj teb ua tsov ua rog tuaj. Txawm li ntawd los, cov neeg uas tau ua phem rau kev sib haum xeeb.. Muaj tug Philanthropist Andrew Carnegie.. Nws muaj ib lub hom phiaj tshwj xeeb rau [...]

Lub Olympic 10.000 meter of Sven Kramer nyob Vancouver (2010)

Lub tswv yim los yeej kub ntawm cov Olympics 10.000 kuv tus muam hauv Vancouver. Txoj kev Kemkers thiab Kramer ua hauj lwm ua ke rau ib txhij txhua uas yog raws li 6 Kev koom tes rau hauv kev koom tes thiab ua rau cov countless [...]

Vim li cas thiaj tsis ua hauj lwm yog ib qho kev xaiv…

Hu rau peb kom muaj kev ua haujlwm lossis qhuab qhia

Los yog hu xov tooj rau Paul Islam +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruysenaars +31 6 14 21 33 47