Ko e taumuʻá

Xerox (als kopieermachinefabrikant) wilde een vinger in de pap op het gebied van computers (met name printers).

Ko e founga

De meeste briljante techneuten bij elkaar zetten in een instituut (PARC).

Ko hono ola

Ze bedachten, de muis, het ethernet (en dus het internet) een GUI (windowsomgeving) een WYSIWYG tekstverwerker. Kortom alles, wat een moderne computer nodig heeft. Er was alleen geen marketingplan, geen methode om het te verkopen. En dus ging Steve Jobs met de meeste ideeën aan de haal (na een rondleiding) en de rest is History.

Ko e ngaahi lēsoní

Dat goede ideeën niet automatisch tot succes leiden. Je zult het uiteindelijk moeten weten te verkopen.

ʻIkai ngata aí:
Stel je voor dat Xerox i.p.v. de stekker uit Parc te trekken, al deze ideeën had vermarkt, Hoezo Microsoft, en Appledit moet toch een wijze les zijn

Tokotaha Faʻu Tohí: Erik

NGAAHI TAʻELAVAMEʻA LELEI KEHE

Dippy e tainasoa

ʻ I he senituli hono 20, naʻe toe ʻ i ai ʻ a e tau ʻ e ua ʻ a e māmaní ʻ e hoko mai. Naʻa mo e taimi ko ia, naʻe ʻi ai ha kakai naʻa nau tukupa ke melino. Naʻe ʻi ai philanthropist ʻAnitelu Kanani. Naʻe ʻi ai haʻane palani makehe ke [...]

Video 2000 vs VHS

De intentie Video 2000 was een videostandaard die werd ontwikkeld door Philips en Grundig, als een met VHS en Betamax concurrerende standaard. Video 2000 troefde beide formaten af op kwaliteit en tijdsduur. Ko e founga [...]

Ko e ha ʻoku hoko ai e taʻelavameʻa ko ha fili…

Fetuʻutaki mai kiate kimautolu ki ha fakataha ako pe malanga

Pe ui ʻa Paula ʻIsika +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruysshis +31 6 14 21 33 47