意圖

Kennismanagement van de grond krijgen bij een grote multinational in 1994.

方法

Door een intranet-site met persoonlijke profielen van medewerkers bevorderen dat medewerkers meer gebruik maken van elkaars kennis. Medewerkers via het web vragen aan elkaar laten stellen en daardoor beter laten samenwerken.

成果

Na een initiële groeispurt kwam het initiatief krakend tot stilstand. Reden hiervoor was gebrek aan support van het management en onvoldoende bekendheid onder de medewerkers met het initiatief en met de nieuwe webtechnologie. Ook voor het management was het actief gebruik van het intranet nog een stap te vroeg. Men had nog het idee dat iedere zin die een medewerker op intranet schreef eerst door een redactie gecontroleerd moest worden. Web 2.0 was toen nog heel ver weg.

課程

Ook al zijn je ideeën nog zo goed en ook al ben je overtuigd van je eigen gelijk, er is een belangrijk verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. In dit geval waren we gewoon jaren te vroeg met onze ideeën en met dit initiatief. We hebben geleerd dat het essentieel is om bij kennismanagement binnen bedrijven je te verzekeren van steun van het management en dat hoe goed een initiatief ook is, een vorm van marketing ook noodzakelijk is.
Inmiddels gebruik ik dit bij het bedrijf dat uiteindelijk wel uit de hier omschreven inspanning is voortgekomen vrijwel dagelijks!

作者: Willem

其他輝煌嘅衰

边个為心臟康復嘅生活方式泵水?

因住先有雞還是先有蛋嘅問題. 当派對熱情高漲時, 但首先要求舉證責任, 然後好好看看你是否有辦法提供舉證責任. 旨在預防嘅項目成日好困難, [...]

點解失敗係一種選擇…

聯繫我哋參加研討會或講座

或致電保罗·伊斯克 +31 6 54 62 61 60 / 巴斯鲁伊塞纳尔斯 +31 6 14 21 33 47