Le intención

Xerox (als kopieermachinefabrikant) wilde een vinger in de pap op het gebied van computers (met name printers).

Le enfoque

De meeste briljante techneuten bij elkaar zetten in een instituut (PARC).

Le resultado

Ze bedachten, de muis, het ethernet (en dus het internet) een GUI (windowsomgeving) een WYSIWYG tekstverwerker. Kortom alles, wat een moderne computer nodig heeft. Er was alleen geen marketingplan, geen methode om het te verkopen. En dus ging Steve Jobs met de meeste ideeën aan de haal (na een rondleiding) en de rest is History.

Le lecciones

Dat goede ideeën niet automatisch tot succes leiden. Je zult het uiteindelijk moeten weten te verkopen.

Beey xan:
Stel je voor dat Xerox i.p.v. de stekker uit Parc te trekken, al deze ideeën had vermarkt, Hoezo Microsoft, en Appledit moet toch een wijze les zijn

autor: Erik

LA FRACASOS BRILLANTES

Dippy le dinosaurio

In de 20e eeuw moesten er nog twee wereldoorlogen komen. Er waren ook toen al mensen die zich inzetten voor vrede. Zo was er Filantroop Andrew Carnegie. Hij had een bijzonder plan om de [...]

vídeo 2000 vs VHS

De intentie Video 2000 bin jump'éel estándar vídeo desarrollado tumen Philips yéetel Grundig, Bey juntúul estándar competitivo VHS yéetel Betamax. vídeo 2000 triunfó yóok'ol je'el formatos ti' calidad yéetel ku bisik. Le enfoque [...]

Ba'axten le fracaso jach juntúul opción…

Búukint u ti' máax ku To'one' utia'al jump'éel taller wa conferencia

Wa llame Paul Iske +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruyssenaars +31 6 14 21 33 47