U terzu ghjuratu hè Michael Rutgers

Sò Michael Rutgers, direttore di u Longfonds. Per anni affascinatu da tuttu ciò chì si passa in u triangulu trà i pazienti, cura è ricerca. Ottene un impattu suciale veru hè a mo preoccupazione, inseme à ottene un rolu veramente centrale per i citadini in a so assistenza medica. Per prevene (esce Soot and Smoke) è curà e malatie pulmonale (dunque a ricerca) hè u mo cumandamentu.

À chì fate attenzione?

Puderaghju attentu à a comprensibilità di a pruposta è a chiarezza di a lezziò chì quelli implicati anu amparatu. Inoltre, vogliu vede e lezioni chì l'altri ponu amparà da u Brilliant Failure. Allora rispondi à a quistione : À chì puntu ponu esse estrapolate e lezioni. È mi fighjulu “osare”. Allora quantu vulnerabile vole esse un submitter??

Pudete sparte un Fiascu Brillante cun noi?

Briljante Mislukking Longfonds
Adem in Adem uit

L'intenzione
Een social media beweging op gang brengen ter bevordering van bewustwording over de gevolgen van longziekten en fondsenwerving.

L'approcciu
Bekende Nederlanders houden zo lang mogelijk hun adem in en proberen anderen uit te dagen dat ook te doen. Op beeld met TV spots en op Facebook, Instagram en Twitter.

U risultatu
Het zag er prachtig uit. Er waren veel likes. Veel media aandacht, ook earned publicity, veel bekende Nederlanders doen mee en blijken affiniteit te hebben met longziekten, veel lof in de vakpers. De naamsbekendheid van het Longfonds is gestegen met 8%. Er waren tamelijk veel actievoerders, maar geen “tipping point” bereikt naar model Ice Bucket Challenge. Lage opbrengst.

Cunclusioni: Bijzonder geslaagde actie op bepaalde doelen. Andere doelen niet gehaald

E lezioni

  • Een bureau/ kantoor kan zelf geen (of moeilijk een) social media actie op gang brengen. Het moet leven in de community. Er waren 3 miljoen “adem inhoud minuten” voorzien. Het werden er 700.000.
  • Mensen wilden niet graag met een hoogrode kop op social media verschijnen. Te ijdel…
  • Bewustwording over de ernst van longziekten bewerkstelligen bij het algemene publiek en fondsenwerving gaan niet samen in 1 boodschap. Beiden lijden.

Les samengevat: Zoek focus, kies 1 doel, 1 boodschap, in 1 actie.

Perchè u fallimentu hè una opzione…

Cuntattateci per un workshop o cunferenza

O chjamate Paul Iske +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruyssenaars +31 6 14 21 33 47