Na Elefaniti
Na kena levu taucoko e levu cake mai na isoqoni ni kena veitikina
Soms worden dingen pas duidelijk wanneer je er van diverse kanten naar kijkt en wanneer je waarnemingen vanuit diverse perspectieven combineert. Dit principe wordt mooi verwoord in de parabel van de olifant en de zes geblinddoekte mensen. Aan deze waarnemers wordt gevraagd de olifant te betasten en te beschrijven wat ze menen te voelen. De een zegt een ‘slang’ (de slurf), de ander een ‘muur’ (zijkant), een volgende een ‘boom’(poot), weer een ander een ‘speer’ (slagtand), de vijfde een ‘touw’ (de staart) en de laatste een ‘waaier’ (oor). Geen van de deelnemers beschrijft een deel van een olifant, maar wanneer ze hun waarnemingen delen en combineren, komt de olifant ‘tevoorschijn’.
De IvBM Archtypen
Na elefaniti
Na kena levu taucoko e levu cake mai na isoqoni ni kena veitikinaNa kokosi loaloa
Era tiki ni veika sa yaco
E cala na wallete
Na kena vinaka vua e dua ena sega ni vinaka vua e dua tale
Wavu kei Honduras
Leqa ni veitosoyaki voliNa vanua lala ena teveli
Era sega ni vakaitavi taucoko na ilawalawa veiganitiNa kuli ni kau
Me tini vakatotolo ni dua na ka e rawa-kadivere ni Acapulco
iTuvatuva ni Gauna – Na gauna cava e dodonu me caka kina e dua na ka??Na matanicina
Na Vakatovotovo – 'Kevaka eda kila na veika eda cakava tiko, we wouldn’t call it research’Na turaga raraba ka sega na mataivalu
Na vakasama dodonu, ia e sega ni kena ibalebaleNa veituvatu
iWalewale sega ni vakaturiNa iVakatagedegede ni Einstein
Sotavi ni dredreNa iwase ni vuravura donu
E sega ni vakatulewa taucoko e vakayacori ena lomanibai e vakaiulubaleNa ivaqa ni jaina
E dua na vakacalaka e tiko ena dua na tutu lailaiNa veika sa sega ni yaga
Na kila ni soroNa Kabi
Na kaukauwa ni veivakacegui: na droini ni kena kunei vakacalaka e dua na ka bibi
O koya e qaqa e taura kece
Rumu me baleta ga e dua ga na kena iwali