Het derde jurylid is Michael Rutgers

Ik ben Michael Rutgers, directeur bestuurder van het Longfonds. Al jaren geboeid door alles wat zich afspeelt in de driehoek tussen patiënt, zorg en onderzoek. Het bereiken van echte maatschappelijke impact is mijn pre-occupatie, samen met het bereiken van een werkelijk centrale rol voor de burger in zijn medische zorg. Voorkomen (exit Roet en Rook) en genezen van longziekten (ergo onderzoek) is mijn opdracht.

Na cava o na vakarorogo kina?

Ik ga letten op de begrijpelijkheid van het voorstel en de helderheid van de les die de betrokkenen geleerd hebben. Daarnaast wil ik kijken naar de lessen die anderen kunnen leren van de Briljante Mislukking. Dus antwoord op de vraag : In welke mate zijn de lessen te extrapoleren. En ik kijk naardurf”. Dus hoe kwetsbaar wil een indiener zich opstellen?

E rawa beka ni o wasea vei keitou e dua na Vakasakiti ni Sega ni Rawa-ka?

Briljante Mislukking Longfonds
Adem in Adem uit

Na inaki
Een social media beweging op gang brengen ter bevordering van bewustwording over de gevolgen van longziekten en fondsenwerving.

Na kena icakacaka
Bekende Nederlanders houden zo lang mogelijk hun adem in en proberen anderen uit te dagen dat ook te doen. Op beeld met TV spots en op Facebook, Instagram en Twitter.

Na kena macala
Het zag er prachtig uit. Er waren veel likes. Veel media aandacht, ook earned publicity, veel bekende Nederlanders doen mee en blijken affiniteit te hebben met longziekten, veel lof in de vakpers. De naamsbekendheid van het Longfonds is gestegen met 8%. Er waren tamelijk veel actievoerders, maar geen “tipping point” bereikt naar model Ice Bucket Challenge. Lage opbrengst.

Conclusie: Bijzonder geslaagde actie op bepaalde doelen. Andere doelen niet gehaald

Na lesoni

  • Een bureau/ kantoor kan zelf geen (of moeilijk een) social media actie op gang brengen. Het moet leven in de community. Er waren 3 miljoen “adem inhoud minuten” voorzien. Het werden er 700.000.
  • Mensen wilden niet graag met een hoogrode kop op social media verschijnen. Te ijdel…
  • Bewustwording over de ernst van longziekten bewerkstelligen bij het algemene publiek en fondsenwerving gaan niet samen in 1 boodschap. Beiden lijden.

Les samengevat: Zoek focus, kies 1 doel, 1 boodschap, ena 1 actie.

Na cava na vuna e dua kina na digidigi na druka…

Veitaratara kei keitou me baleta e dua na vuli se vuli

Se kacivi Paula Iske +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruysenaars +31 6 14 21 33 47