Lub ntsiab lus
Hotline rau tsev was een telecom project geïnitieerd door een cardioloog in een klein perifeer ziekenhuis, met als doel het welbevinden van opgenomen patiënten te verhogen, door het versterken en in stand houden van belangrijke sociale contacten, met inzet van een combinatie van nieuwe technologie en ondersteunende communicatievrijwilligers.
Txoj kev ua si
Voor het oprichten van Hotline to Home werden sponsorgelden geworven en een stichting opgericht vanuit een convenant van ziekenhuis-welzijnsorganisatie. Vrijwilligers uit senioren-computerclubs werden aangetrokken en een website en weblog gestart. hauv 2005 waren ook de laptops en webcams geregeld. Voor het project werd gebruik gemaakt van bestaande infrastructuur en programma’s zoals Skype, MSN Messenger, wifi, UMTS en satellietcommunicatie. Ziekenhuisdirectie, staf, medewerkers en de lokale gemeenschap werden geïnformeerd en overtuigd. Tevens werden telecom, marketing en consultacy organisaties benaderd. Het project werd verder verspreid via reclame op lokale radio, TV, flyers en er was zelfs een feestelijke opening met Herman van Veen. Tot slot was er een vergadering met alle lokale stakeholders en lezingen op innovatie symposia.
Qhov tshwm
Ondanks al deze inspanningen bleek dat de belanghebbende patiënten niet begrepen wat ze nu aan dit project hadden. De acceptatie van beeldbellen bleek laag, in afwijking van theoretische overwegingen. Schaars persoonlijk contact werd geprefereerd boven Beeldbellen. Een mogelijke verklaring is dat beeldbelcontacten wellicht te intrusief zijn. Dit terwijl alle experts en professionals van allerlei organisaties zeer enthousiast waren. De Stichting Hotline rau tsev is daarom in 2010 officieel opgeheven. De ondersteunende vrijwilligers hadden tranen in de ogen, zij troostten zich met enkele schitterende ervaringen van hersteld contact
Cov tshooj lus
Uiteindelijk vallen en staan ook technologische oplossingen met de acceptatie door de uiteindelijke beneficiairs. Daarom is het enthousiasme van experts en visionairs geen garantie voor welslagen van een nieuwe technologische oplossing op communicatie gebied. Er moet eerst goed onderzoek gedaan worden naar de wensen en mogelijkheden van de beoogde gebruikers. Ook is binnen dit project gebleken dat verpleegkundigen niet makkelijk een nieuw soort communicatievrijwilliger accepteren. Mensen evolueren wellicht minder snel dan technische mogelijkheden en deze ervaring heeft mij dan ook sceptisch gemaakt met betrekking tot nieuwe oplossingen op het gebied van eHealth en telemedicine.
LWM CI NTSA IAB FAILURES
Leej twg finances txoj kev ua neej nyob rau hauv cardiac rehabilitation?
Ntawm cov qaib qaib-qe. Thaum ob tog yog enthusiastic, tiam sis ua ntej nug rau cov pov thawj, Ces xyuas kom koj muaj txhais tau tias muab cov puavpheej uas tab kaum pov thawj. Thiab tej yaam num teem rau kev tiv thaiv ib txwm nyob tsis yooj yim, [...]
Briljante Mislukking Award Zorg – 20 november 2024
Hnub Peb 20 november worden voor de tiende keer de Briljante Mislukking Awards Zorg georganiseerd door het Instituut voor Briljante Mislukkingen
Briljante Mislukking Award Zorg – 20 november 2024
Hnub Peb 20 november worden voor de tiende keer de Briljante Mislukking Awards Zorg georganiseerd door het Instituut voor Briljante Mislukkingen