Ang intensyon

Xerox (als kopieermachinefabrikant) wilde een vinger in de pap op het gebied van computers (met name printers).

Ang diskarte

De meeste briljante techneuten bij elkaar zetten in een instituut (PARC).

Ang resulta

Ze bedachten, de muis, het ethernet (en dus het internet) een GUI (windowsomgeving) een WYSIWYG tekstverwerker. Kortom alles, wat een moderne computer nodig heeft. Er was alleen geen marketingplan, geen methode om het te verkopen. En dus ging Steve Jobs met de meeste ideeën aan de haal (na een rondleiding) en de rest is History.

Ang mga aralin

Dat goede ideeën niet automatisch tot succes leiden. Je zult het uiteindelijk moeten weten te verkopen.

Bukod pa rito:
Stel je voor dat Xerox i.p.v. de stekker uit Parc te trekken, al deze ideeën had vermarkt, Hoezo Microsoft, en Appledit moet toch een wijze les zijn

May-akda: Erik

IBA PANG MGA MAKINANG NA KABIGUAN

Dippy ang dinosauro

In de 20e eeuw moesten er nog twee wereldoorlogen komen. Er waren ook toen al mensen die zich inzetten voor vrede. Zo was er Filantroop Andrew Carnegie. Hij had een bijzonder plan om de [...]

Video 2000 vs VHS

De intentie Video 2000 was een videostandaard die werd ontwikkeld door Philips en Grundig, als een met VHS en Betamax concurrerende standaard. Video 2000 troefde beide formaten af op kwaliteit en tijdsduur. Ang diskarte [...]

Bakit kabiguan ay isang opsyon…

Makipag-ugnay sa amin para sa workshop o lektyur

O tawagin si Pablo na Iske +31 6 54 62 61 60 / Bass Ruysenaars +31 6 14 21 33 47