De intentie

Randstad Holding wilde 2e helft jaren ‘90 een strategische positie innemen in The War for Talent.

De aanpak

Mondiaal merk ‘YACHT neerzetten op het gebied van talent search en ontwikkeling. Yacht moest een collaborative enterprise worden, community of shared values i.p.v. klassieke organisatie.

Het resultaat

Het lukte niet om vanuit een urenorganisatie deze nieuwe community gedachte daadwerkelijk tot leven te brengen.

De lessen

Ambitieniveau te hoog ingezet, te weinig energie gezet op aansluiting RvB en draaiboek hoe je in een urenorganisatie een andere droom en productvorm introduceert (gun factor).

Auteur: Jan van Tiel (ex ceo Yacht)

ANDERE BRILJANTE MISLUKKINGEN

Wie financiert leefstijl bij hartrevalidatie?

Pas op voor het kip-ei probleem. Wanneer partijen enthousiast zijn, maar eerst bewijslast vragen, kijk dan goed of je de middelen hebt om die bewijslast te leveren. En projecten gericht op preventie blijven [...]

De COVID-19 Appathon

De bedoeling: Ontwikkelen van een Corona-app via een pressure cooker aanpak en marktconsultatie Het Ministerie van VWS beoogde via een pressure cooker aanpak (ofwel met stoom en kokend water), via een marktconsultatie tot een eerste [...]

De COVID-19 Appathon

De bedoeling: Ontwikkelen van een Corona-app via een pressure cooker aanpak en marktconsultatie Het Ministerie van VWS beoogde via een pressure cooker aanpak (ofwel met stoom en kokend water), via een marktconsultatie tot een eerste [...]

Waarom mislukken een optie is…

Neem contact op voor een workshop of lezing

STUUR EEN BERICHT

Of bel Paul Iske +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruyssenaars +31 6 14 21 33 47

2017-10-05T15:46:50+02:00
Instituut voor Briljante mislukkingen