Facebook had het plan om drones de lucht in te sturen in Afrika die daar voor internet konden zorgen. Door de zonnecellen, die zonlicht van boven het wolkendek opvangen, zouden de drones minder vaak hoeven te landen. Op deze manier zou Facebook meer gebruikers kunnen krijgen in Afrika. De uitvoering van dit plan bleek zeer complex en Facebook had er te makkelijk over gedacht. Na een crash bij een testvlucht in 2016 stopte het project dat Aquila heette. Facebook gaat nu samenwerken met partijen als Airbus, omdat zij meer ervaring hadden met dit soort projecten. Ook Google is bezig met dunbevolkte gebieden te voorzien van internet, zij doen dit via luchtballonnen. Deze zijn makkelijker te ontwikkelen, maar lastiger te sturen.

Bron: NOS

ANDERE BRILJANTE MISLUKKINGEN

Wie financiert leefstijl bij hartrevalidatie?

november 21st, 2018|0 Comments

Pas op voor het kip-ei probleem. Wanneer partijen enthousiast zijn, maar eerst bewijslast vragen, kijk dan goed of je de middelen hebt om die bewijslast te leveren. En projecten gericht op preventie blijven [...]

Aan tafel met kennispartner MOA (Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek en Analytics)

november 21st, 2018|0 Comments

MOA is een expertise centrum voor marktonderzoek, onderzoek en analytics. Wij spraken met Wim van Sloten, directeur van de MOA en Berend Jan Bielderman, voorzitter van de MOA Profgroep Healthcare over de samenwerking tussen [...]

Wellnessdouche – na regendouche komt zonneschijn?

november 29th, 2017|0 Comments

Intentie Het ontwerpen van een zelfstandige volautomatische en relaxte douchestoel voor mensen met een fysieke en/of verstandelijke beperking, zodat ze alleen en vooral zelfstandig kunnen douchen in plaats van ‘verplicht’ samen met de zorgprofessional. [...]

Waarom mislukken een optie is…

Neem contact op voor een workshop of lezing

STUUR EEN BERICHT

Of bel Paul Iske +31 6 54 62 61 60 / Bas Ruyssenaars +31 6 14 21 33 47

Instituut voor Briljante mislukkingen